Friday, 3 March 2017

JANNAH NAK DAPAT ADIK

Cakkk!! 😂

Setelah beberapa tahun ku tinggal blog ni..
Ku muncul semula dengan berita terbaru...
Kihkih...
Untuk kenangan di usia tua nanti..haha

Ok la..
Jannah nak dapat adik dah...

Yeaaayyyy...

Skrg jannah dah dua tahun 3 bulan.

Insyaallah ikut duenya 24.5 ni..

Hrp2 mudah la aku melahirkan anak kedua ni mcm mek na sepupuku itu.

Tapi yg paling besttttnya aku pantang bulan puasa.

Ha..mmg best la..haha
Ganti la sebulan nnti.

Ok la..byeee

Tuesday, 1 September 2015

Tuesday, 14 October 2014

33w

Alhamdulillah...sekarang usia kandunganku telah masuk usia 33 minggu...x lama lagi anak ibu akan lahir kedunia ini...alhamdulillah...

Semakin hari...semakin kuat gerakannya...semakin aktif anak ibu...semakin matang dia berada dalam kandungan...syukur...

Mengikut perkiraan doktor, aku bakal melahirkan anak perempuan...
Nama dah tersedia untukmu sayang.... N------- J-----

Hihi... xsabar menanti ahli keluarga baru ni...lebih kurang sebulan lebih je lagi...syukur syukur...

Moga Allah mudahkan urusan aku melahirkan permata hati ini... ♥♥♥

Sunday, 20 July 2014

denyutan jantung si khalifah kecil

Assalamulaikum...

blog ni sebenarnya lama dah buat.nak dekat setahun dah. sja buat siap2...sekarang rasa mcm nak jadikan hari ni permulaan baru untuk aku jadikan blog ini diari bergerak aku.supaya lepas ni ada la kenangan kan..sayang gak kalau x di catit.semua hilang mcm 2 je. cntoh suatu hari nnti aku xdak, org terdekat aku dpt jadikan blog ini penemannya dikala rindu aku. ye x??hihi

sebenarnya hari ini, yg mmbuatkn aku agak semangat...aku agak teruja untuk mula menulis ada disebabkan kisah pagi tadi.

aku pergi ke klinik desa untuk cek perut mcm biasa.. dan tmbah buat bsp sekali...emm..cemuih la buat bsp ni..sehari smpai 4 kali kena ulang p klinik cucuk2 untuk cek gula..satgi kol 9.30 kena p pulak.tunggu cek abang syg balik masjid dlu...terawih..aku?emm penat la nk p hari ni..hihi..pnt ulang alik buat bsp la..hihi..

ok berbalik pada benda asal nak cite...cek perut mcm biasa..alhamdulillah bulan ni cukup 21 minggu kandungan aku..tp perut x besar2 gak..dok kecik2 lg..xpe2..tunggu la 7 bulan nnti..hihi...ok..baru aku tau bila dah cukup 5 bulan baru cik misi cek denyutan jantung anak. sblm ni x pon..kalau p jmpa dr scan je..xnmpk pe pon sbb anak aku kecil lg..ok..dia pon sapu la cecair 2..dan mulala gerak2kn bnda 2 atas perut aku mencari dimanakan khalifah aku ni...

aku ni sampen giler dah, hrp sgt ada..alhamdulillah rasa nak nangis rasa bila dia mula berbunyi... dap dap dap dap dap...ye ke bunyi cm ? tah la..tp dia bunyi la..lama gak aku dengar..smpai rasa nak menangis je...tp aku buat cool je...ceee mcm xdak pe..yg bibir aku ni xtahan nak senyum dah..syok weiiii...haha...keluar2 dri klinik terus cite kat abang...exited puny psl...nikmatnya menjadi seorang ibu..syoknya...syok sgt2..

ha..khalifah kecil aku mula bergerak masa usianya 4 bulan lg..alhamdllh...aktif je dia..syukur...

esok nak scan kat klinik pulak..esok boleh la tau jantina khalifah kecil aku..yeye.. :)

ni antara gambar untuk nak dengar denyutan jantung bayi..comel kan? kt klinik desa bkn mcm ni..biasa je..hihi///

Thursday, 18 July 2013

Cinta Sebelum Kahwin:testing

Cinta sebelum perkahwinan adalah cinta yang hadir daripada pergaulan harian dengan individu yang mempunyai kesamaan daripada segi cita rasa, peribadi, minat dan cara hidup. Ada kalanya cinta ini adalah cinta pandang pertama yang hadir secara mendadak, dan ia juga mungkin cinta yang dibina secara berperingkat melalui pertemuan dan pergaulan harian.

Cinta sebelum perkahwinan biasanya tidak digalakkan dalam Islam, kerana dikhuatiri akan menjerumuskan pencinta itu ke kancah maksiat dan kelalaian dalam percintaan. Sebaik baiknya kita jauhi..
 
Full design and Custom Blog Design by zaujahmohdfauzi.blogspot.comcopyright:zaujahmohdfauzi